• BIST 89.891
  • Ankara : 17 °C

50 Yıllık Gelecek

11.02.2013 14:03
Bunu planı yaparken ilçemizin en uç noktalarını dahi çalışma alanımıza dahil ediyoruz.”dedi

Kozan Belediye Başkanı Mimar Kazım Özgan Koza Tv’de Zeki Kızılkaya’nın hazırlayıp sunduğu Bir’e Bir programına konuğu oldu. Programda Zeki Kızılkaya’nın sorularına açık yüreklilikle cevap veren Belediye Başkanı Mimar Kazım Özgan Kozan’da yaşanan değişimi ve projelerini anlattı.

Özgeçmişi ve Belediye Başkanlığısüresince yapmış olduğu hizmetlerle ilgili bilgi veren Başkan Özgan; “İlk siyasi tecrübem 1999 yılında Fazilet Partisi’nden aday olmamla başladı.Ülkemizin bir arayış içerisinde olduğu yıllar olan 2002 yılında AK Parti kuruldu. O zamanlar ben Sivas Belediyesi’nde çalışıyordum. Fakat Kozan’dan arkadaşlarımla birlikte bu oluşumun içinde bulunduk. 2004 yerel seçimleri için hazırlığa başladık ve Kozan’da 9 aday adayı ile yarıştık. Neticesinde Sayın Başbakanımız 2004 yılında beni aday gösterdi. Başbakanımız AK Parti ile müthişbir rüzgar yakalamıştı 2004 yılında ülkemizin dört bir yanında AK Parti belediyecilik anlayışı başladı. Bende o yılda halkımızın takdiri ile Kozan Belediye Başkanlığına seçildim” dedi.

ÖZGAN,“İLK OLARAK KOZAN’IN YOL HARİTASINI BELİRLEDİK”

Belediye Başkanı seçilmesinden sonraki çalışmalarını aktaran Özgan; “İlk olarak konusunda uzman akademisyenler ve Beypazarı Belediye Başkanı’nın da katıldığı 1. Kozan sempozyumu ile Kozan’ımızın ekonomik, sosyal ve kentsel yol haritasını belirledik. Ben mimarım, eşimde mimar ve biz bunla yetinmiyoruz birde mimar danışmanla çalışıyoruz. O da Numan Cebeci. Atatürk Parkı’nın projesini uluslar arasıyarışmalarda dereceye giren firmalara yaptırdık. Adana’da yapmış olduğumuz hizmetlerde ilk ödül alan Belediye biziz.” Şeklinde kaydetti.

ÖZGAN, “5’TEN SONRA SOKAĞA ÇIKILAMAYAN BİR KOZAN VARDI”

Sivas Belediyesi’nde uzun yıllar mimarlık yaptığını ve her zaman Kozan’ın sorunlarını paylaşarak ele aldığınıbelirten ve ilçedeki sosyal değişime değinen Belediye Başkanı Kazım Özgan;“Daha önce akşam 5’ten sonra sokağa çıkılamayan bir Kozan vardı. Tüm Türkiye’de olduğu gibi Kozan’da da o dönemde asayiş sorunu vardı. Biz o dönemde Kaymakamımız,ve kolluk kuvvetlerimizle görüşerek ilçemizdeki güvenlik sorununa çözüm bulduk. Şuan da vatandaşlarımız gece saat 12’de Atatürk Parkında gezebiliyor, kaleye çıkabiliyor. Eskiden Kozan Kalesi’ne değil akşam, gündüz bile çıkılamıyordu. Kozan’da sosyal hayat canlandı. Önce fiziksel mekanlar ve asayiş meselesini çözdüğümüzde halkımız sağduyu ile yaklaştı” dedi.

ÖZGAN, “ARTIK SOSYAL YAŞAM GEÇ SAATLER KADAR DEVAM EDİYOR”

Özgan; “İlk başta bize diyorlardıki niye kaldırım yapıyorsun, niye fabrika kurmuyorsun da park yapıyorsun diyorlardı ama onu diyen vatandaşlarımız bugün bize dua ediyorlar. Halkımızın önü açılmamış ve kapalı bir kutu gibi kalmış. Birkaç gün önce Kültür bakanımızıziyarete gittik. Kendisi Kozan’a geldiğinde Muhsin Yazıcıoğlu ve Atatürk Parklarını gezdirdik. Sayın Bakanımız o zaman karşılaştığı gençlere Adana’ya gidiyor musunuz? diye sormuştu. O gençler de “Artık gitmemize gerek yok, Kozan’da gezilecek yer oldukça fazla” demişlerdi. İşte o söz beni mutlu etmeye yetmişti” diye kaydetti.

ÖZGAN, “TARİHİGEÇMİŞİMİZE ÖNEM VERİP RESTORASYON ÇALIŞMALARI BAŞLATTIK”

Kozan’da tarihi dokuya ayrı bir önem verdiğini belirten Başkan Özgan; “Önceki dönem Belediye Başkanı Kozan’da bazı eski evleri yıkacağını söylemişti. Ama ben geldiğimde o evleri onardım. O evlerin restorasyonu gerçekleştikten sonra değerleri arttı. İnsanlar artık eski evlere değer veriyorlar. Daha önce yıkılmak üzere olan Yaverin Konağı’nırestore ettik. Bizden önceki Belediye heyeti o konağı yapacak olmuş ancak iller bankasından gelecek olan para o dönemdeki krize yakalandı ve para pul olmuştu.Şimdi Allah’a şükür Kozan artık bir model oldu” dedi.

ÖZGAN, “ADANA’DA SEYHAN NEHRİ VAR,

AMA NEDEN ETRAFI ATATÜRK PARKI GİBİ DEĞİL”

Kızılkaya’nın yurtdışıgezilerinize meclis üyesi veya müdürlerinizi de götürüyor musunuz? sorusuna Belediye Başkanı Kazım Özgan; “Yurtdışı gezilerime Fen İşleri Müdürümü de götürdüm. Bu gezimizi Türkiye Belediyeler birliği düzenledi ve belediyenin kasasından bir lira para almadım. Almanya, Hollanda gibi birçok ülkeye gittim. Hollanda’ya 600 TL’ye gittim ve geldim. Artık Türkiye dünya ile yakın oldu. Eskiden bilet fiyatları oldukça yüksekti. Bu da hükümetin başarısı ve Türk Hava Yolları’nın nereye gittiğini gösteriyor. Tarihi Kentler Birliği’ne üye olduğumuz için Petesburg’a gitmiştim. Orada çocuklar geziyorlar. Mesela bu bölgedeki sakatlar ve özürlüler için şehir ölçeğinde kaldırım rampalarını biz yapmıştık. Yani orada görüyoruz ve ilçemizde uyguluyoruz. Mesela Adana’da Seyhan nehri var ,ama neden etrafı Atatürk Parkı gibi değil. Mesela Amsterdam ve Petesburgda insanlar kanal etraflarında düzenleme yapıyorlar. Peki, neden Adana’da bu uygulanmıyor. Bizim baraj gölümüz var oraya tekne almıştık, başına bir kaza geldi. Ama yeniden o tekneyi ilçemize kazandıracağız. Alt yapısını hazırlıyoruz. Bizim projelerimiz kuruldan kolay geçiyor. Mesela kale projemizin kuruldan geçmesine Kozan gezisine gelen dönemin Kültür ve Turizm Bakanı Ertuğrul Günay bile inanamadı” dedi.

Hem birinci dönemde hem de ikinci dönemde partimiz bizim için lokomotifti. Tabi ki adayı olduğun siyasi partinin de adayında yerel seçimde büyük önemi vardır. Mesela Adana’yı kazanamadık.

Eğitim alanındaki çalışmalarına değinen Başkan Özgan; “Eğitim bizim önemsediğimiz bir konudur. Okullarımızın genelinin bahçelerini asfaltladık. En son yaptığımız Fen Lisesi 3500 metrekare alanda asfaltlama çalışması yaptık. Her yıl okullarımıza 15 bin adet dünya klasiklerini yer aldığı ve milli kitaplarımızdan bastırıp dağıtıyoruz. Her yıl 24 Kasım da öğretmenlerimize kitap dağıtıyoruz. Kurtuluş kutlamalarımızda eskiden orada ünlü bir sanatçı getiriyorduk ve iki saatte 50-60 bin tl uçup gidiyordu. Ama biz bu para ile çocuklarımıza kitap alıyoruz. Eski Belediye binamızın olduğu yeri Anadolu Öğretmen Lisemize vermiştik. Eğitime biz bu kadar önem veriyoruz. Meslek Yüksek Okulumuzu aktif hale getirdik 1500 öğrencisi var. İşletme fakültemiz resmen açıldı. Çevre düzenlemesine yardımcı olduk” şeklinde konuştu.

ÖZGAN, “KOZANLILARİÇİN GURUR VERİCİ”

Adana’dan bir Kültür ve Turizm Bakanın çıkmasının Kozanlılar için gurur verici bir konu olduğuna değinen Özgan; “ Sayın Bakanımız Kozan ve Adana’yı da çok iyi biliyor. Kendisinin sadece Kozan ve Adana’ya değil tüm Türkiye’ye katkısı olacaktır.

Mersin ile Antalya’yı turizm de kıyaslarsan Mersin yaya kalır. Bakınız Mersin de kaç otel var Antalya da yüzlerce otel var. Ancak bu bir konuşlanma meselesidir. Silifke ye bir bakın hep otel olması gereken sahil bölgeleri konutlarla doldurulmuş. O sahiller bu yüzünden turizm de fakir kalmış bir ilçe. Kaleler şehri Kozan, Adana burada kale turizmi önemli ama bir tane onarılan kale yoktur. Anavarza kalesi şuan onarım aşamasında. Bir Silifke, Mersin kalesi onarılmış neden Adana’da bir tane kale onarılmamış. Demek ki önem verilmemiş. Valisin den kaymakamına, sivil toplum kuruluşlarına kadar bu konuya önem verilmeli.

Kozan’da artık bu konularda belirli noktaya gelindi. Özellikle Kent Konseyi’nde her kesimden insanlar var. Başkanı Süleyman Sezen ile ilçemizin sorunlarını görüşüyoruz. Anavarza Antik Kenti mutlaka kazılsın, çok ciddi şekilde olmalı. Başladı ancak sembolikşekilde başladı. Belki valimiz, kültür bakanımız sponsor da bulabilirler. Türkiye için antik bir kent Anavarza. Tapusu Kültür Bakanlığında olan çok zengin tarihi olan bir yerdir.” Diye konuştu.

ÖZGAN, “İLÇEMİZDEKİTURİZMİ GELİŞTİREBİLMEK İÇİN

BEYPAZARI’NI ÖRNEK ALDIK”

Spor ve turizm alanındaki ilçedeki gelişmelere değinen Başkan Özgan; “Sayın Bakanımız Suat Kılıç Bey ile görüştük ilçemize bir kapalı spor salonu sözü aldık. Ayrıca ilçemizde son günlerde Kozan turizm destinasyonu olabilir mi konulu konferans düzenledik.İçerisinde hemşerilerimizin de yer aldığı seyahat acentesi yetkilileri ve uzmanları katıldı. İlçemiz için faydalı oldu. Biz ilçemizdeki turizmi geliştirebilmek için Beypazarı’nı örnek aldık. Orada genelde yabancı turistten çok yerli turist var. Bizde çevre il ve ilçelerimizden hemşerilerimizi tarihi ve turistik mekanlarımıza çekmeye çalışıyoruz. 2023 yılına kadar otel ve pansiyonda yatak sayımızı 500’e çıkarmak. Tabi turizm de ilçemize gelenler genelde kalıcı gelmiyorlar. Tabi bu bir bölgesel bir mesele. Sadece Kozan’ın değil. İnanıyorum ben Sayın Bakanımız Ömer Çelik bir Adana masası kuracak. Kendisi bu memleketin yetiştirdiği bir evladı. Kendisi Adana’ya sahip çıkacaktır. Kayseri ve Gaziantep uçtu. İnşallah Adana ve Kozan’da uçacak”dedi.

ÖZGAN, “BİZ İLÇEMİZİN ELLİ YILLIK GELECEĞİNİ PLANLIYORUZ.”

2023 vizyonun hazır olduğunu ve ilçenin 2060 projesinin de ele alındığını belirten Kozan Belediye Başkanı Mimar Kazım Özgan; “Biz ilçemizin elli yıllık geleceğini planlıyoruz. Bunu planıyaparken ilçemizin en uç noktalarını dahi çalışma alanımıza dahil ediyoruz. Kozan’ın imar planı 1986 da yapılmış ve 2010’a kadar. 2010 yılına kadar Kozan nüfusu 120 bin olarak hesaplanmış. Şuan da Kozan’ın imar planı 300 bin nüfusu yerleştir alacak kadar var. Biz bu planlamayı düzelteceğiz ve bunun içerisine ekonomiyi de dahil edeceğiz. İlçemizin turizmi, tarımı, tarihi gibi birçok konuyu sempozyumlarda ele aldık. 30’ar kişilik özel ekiple toplantımızı yaptık. Mesela on yıl sonra ulaşımımız nasıl olmalı, otogar nerede olmalı, yeşil ve gri dokulu binalarımız nerede olacak, yollar nasıl olacak, bisiklet yolları nerede olacak gibisinden ortak çalışmalarımızı bitirdik ve kitaplaştırmak için çalışmalarımız sürüyor. Plancı gruba bizim ana kriterlerimiz şunlar diyerek çalışmamıza başlayacağız. Üniversitemiz, bölgesel hastanemiz, 500 yataklı otelimiz nerede olacak gibisinden çalışmalarımız oldu ve bu çalışmalara bütün siyasi parti temsilcilerimizi de davet ettik. Çocuklarımızı Beypazarı, Odunpazarı gibi bir çok tarihi ve turistik şehirlere göndererek onların ufkunun genişlemesine yardımcı olduk. Bu tarzda etkinlikler de çocuklarımızın hoşuna gidiyor” diye konuştu.

ÖZGAN, “TAKSİM’DE HERKES GÖSTERİ YAPAR,

BİZ İSE TANITIM YAPTIK”

Başkan Özgan konuşmalarının sonunda, “Benim adımı ilçemize kaldırım yaparken kaldırımcı Kazım koydular. Ama olsun benim adım hırsız, yolsuz olmasın da kaldırımcı olsun dedim. Hatta bizim Sivas Belediye Başkanımız Temel Karamolllaoğlu der ki; “Bir şehrin gelişmişliği kaldırım yüksekliğinden belli olur” derdi. Ben geldiğimde kaldırımlar Kozan’da 50 cm yüksekliğinde idi. Yaverin Konağı ve Kalemizi restore ettik oraya inat için gelmeyen muhalefet anlayışlar var. Meclise portakal dağıttım. Ayasofya da portakal suyu dağıtan, iki defa bal şerbeti dağıtan bir Belediye var mı? beş sebilin üçü bize nasip oldu. Fatih Belediye Başkanı yahu Kozan’dan gelip burada nasıl sebil yapıyorlar demiş. Taksim meydanında herkes eylem yapar. Biz orada portakalımızı ve davulcularımızı tanıttık. Kozan Kalemizin ışıklandırılması ve restorasyonuna Sayın Valimiz yüzde 95 destek verdi. Kendisine Kozanlı hemşerilerim adına teşekkür ediyoruz”dedi.

Programın sunucusu Zeki Kızılkaya’nın Adana Büyükşehir Belediye Başkanlığına adaylığınızı düşünüyor musunuz sorusuna cevap veren Belediye Başkanı Kazım Özgan, “Adana Büyükşehir Belediyesi Başkanlığına adaylık düşünmüyorum. Çünkü Kozan’da yarım kalan projelerim var. Bunların arasında Kozan Kalesi otel projesi, Teleferik projesi, Kentsel Dönüşüm Projesi gibi daha birçok projemiz var” diye konuştu.

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
  • Necati Şaşmaz da Taksim'de demokrasi nöbetinde21 Temmuz 2016 Perşembe 10:05
  • Adana darbeye karşı tek yumruk oldu21 Temmuz 2016 Perşembe 06:00
  • Büyükşehir projelerine ÇÜ’den teknik destek20 Temmuz 2016 Çarşamba 15:27
  • Adana Demirspor'da toplu imza20 Temmuz 2016 Çarşamba 15:24
  • Demokrasi darbeyi yener ve önler20 Temmuz 2016 Çarşamba 09:31
  • Darbe şehidi polis memuru toprağa verildi19 Temmuz 2016 Salı 20:00
  • 4 pilot adliyeye sevk edildi16 Temmuz 2016 Cumartesi 15:11
  • Halk, darbe girişimindeki askerleri polise teslim ediyor16 Temmuz 2016 Cumartesi 02:16
  • Bahçeli'den Hükümete tam destek16 Temmuz 2016 Cumartesi 01:05
  • Kılıçdaroğlu Cumhurbaşkanı Erdoğan'a tazminat ödeyecek14 Temmuz 2016 Perşembe 19:00
  • Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Adana Medya | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.